Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorSalvador Ramírez Romero-
dc.date.accessioned2020-09-21T17:20:15Z-
dc.date.available2020-09-21T17:20:15Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2720-
dc.description.abstractEl presente estudio tiene como objetivoindagar en los aspectos culturales/sociales de la formación del profesor de inglés transnacional. En este esfuerzo, se buscó una aproximación con diferentes profesores en proceso de formación a los cuales se les cuestionó sobre su experiencia de vida en México y en Estados Unidos y ver como estos se asocian a su formación y/o práctica en la enseñanza del inglés. En México ya toman lugar varios estudios sobre el impacto del transnacionalismo en maestros de inglés[1], sobre todo en las ciudades grandes cuyas universidades buscan tomar beneficio de la conexión cultural y/o social de estos individuos. Los maestros que participaron en este estudio nos proporcionaron una pequeña autobiografía.Incluyeron la información más relevante sobre su experiencia en México y Estados Unidos, esperando ver el nivel de contraste.También incluyeron su experiencia académica.Los participantes fueron a su vez entrevistados partiendo desde su autobiografía.La discusión plantea la necesidad de establecer el rol de la identidad del profesor transnacional en el diseño de programas de inglés. Las experiencias de vida de estos individuos muestran tener un alto impacto en su formación como profesores, dándoles una identidad única.es_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttp://www.jovenesenlaciencia.ugto.mx/index.php/jovenesenlaciencia/article/view/240-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceJóvenes en la Ciencia: Verano de la Investigación Científica Vol. 1, No.2 (2015)es_MX
dc.titleLa Formación de Identidad del Profesor de Inglés Transnacionales_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/5es_MX
dc.subject.keywordsLenguajees_MX
dc.subject.keywordsEducaciónes_MX
dc.subject.keywordsMigraciónes_MX
dc.subject.keywordsSociales_MX
dc.subject.keywordsCulturales_MX
dc.subject.keywordsSocioculturales_MX
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.creator.twoIrasema Mora Pable-
dc.description.abstractEnglishThe present study makes an effort for researching the socio/cultural aspects of the transnational teacher in training. We had an approachto different teachers that are in the training process. They were asked about their life experience in Mexico and the United States, in an attempt of associating it with their formation and practice in the teaching of English. In Mexico, research about the impact of the transnationalism in the English teacher is already taking place[1], mainly in the bigger cities whereuniversities aim for taking advantage of any benefit offered by this cultural and/or social connection. The teachers who participated in thisresearch wrote an autobiography. They includedthe most relevant information about their experience in Mexico and the United States, letting ussee the contrast. They also includedinformation about their academic life. The participantswere then interviewed using their autobiographies as the starting point.We discussed the necessity of establishing the role of the teacher’s identity in English teaching programsdesign. The life experiences of this individuals seem to have a strong impact in their formation as teachers, giving them a unique identity-
Appears in Collections:Revista Jóvenes en la Ciencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La Formación de Identidad del Profesor de Inglés Transnacional.pdf460.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.