Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2093
Title: A New Guitar Teaching Philosophy
Authors: Ice B. Risteski
Abstract: In this present work it is given an opinion for a new approach to guitar teaching philosophy in a sufficiently sophisticated way, which surpasses up to now all known looks. With a goal to shed light on this important topic, this work will introduce a new guitar teaching philosophy on the virtue of musical-aesthetical knowledge of classical guitar music. With the intention to better understand this approach, emphasis is made throughout the prism of the guitar experience and from the viewpoint of new needs of classical guitar study.
El presente artículo intenta dar una opinión para hacer un nuevo acercamiento a la filosofía de la guitarra, de una manera suficientemente sofisticada, que supere todas las miradas hasta ahora conocidas. Con la idea de sacar a la luz este tema importante, el artículo introducirá una nueva filosofía de guitarra en virtud al conocimiento músico-estético de lo clásico, para estimar los valores generales de los arreglos musicales. Con la intención de entender mejor este acercamiento, el énfasis se hace a través del prisma de la experiencia de guitarra y desde el punto de vista de nuevas necesidades para la estudio de la guitarra clásica.
Issue Date: 8-Feb-2012
Publisher: Universidad de Guanajuato
License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
URI: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2093
Language: eng
Appears in Collections:Revista Acta Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A New Guitar Teaching Philosophy.pdf362.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.