Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorCYNTHIA MARINA URIAS BARRERASes_MX
dc.date2019-02-07-
dc.date.accessioned2019-06-14T03:02:59Z-
dc.date.available2019-06-14T03:02:59Z-
dc.date.issued2019-02-07-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/813-
dc.description.abstractLa Facultad de Odontología de la Universidad Autónoma de Sinaloa (UAS) implementa un modelo educativo basado en competencias profesionales integradas, que conlleva una evaluación del desempeño fundamentada en criterios de calidad, realimentación, diversificación de actores y momentos, con instrumentos de evaluación afines. Se realizó una investigación de enfoque cuantitativo, diseño preexperimental tipo estudio de caso, de alcance descriptivo, a fin de probar la Rúbrica para evaluar presentaciones de casos clínicos como instrumento que oriente la calidad en el desempeño, desde la coevaluación y heteroevaluación; se realizaron comparaciones por turno y género. Como resultado, se obtuvieron mejores calificaciones al evaluar el desempeño en el turno matutino y género femenino (heteroevaluación) y en el turno vespertino y género femenino (coevaluación). La “Rúbrica para evaluar presentaciones de casos clínicos” es un instrumento válido para orientar la calidad en el desempeño de los estudiantes a través de la coevaluación y heteroevaluación.es_MX
dc.formatapplication/pdf-
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttp://www.actauniversitaria.ugto.mx/index.php/acta/article/view/1689-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceActa Universitaria. Multidisciplinary Scientific Journal. Vol 28 No 6 (2018)-
dc.sourceISSN: 2007-9621-
dc.titleRúbrica para evaluar presentaciones de casos clínicos: instrumento que orienta la calidad en el desempeñoes_MX
dc.title.alternativeRubric to assess presentations of clinical cases: instrument that orients the quality in performanceen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.creator.idinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/561199es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/3es_MX
dc.subject.keywordsRúbricaes_MX
dc.subject.keywordsEvaluaciónes_MX
dc.subject.keywordsDesempeñoes_MX
dc.subject.keywordsCasos clínicoses_MX
dc.subject.keywordsCoevaluaciónes_MX
dc.subject.keywordsRubricen
dc.subject.keywordsEvaluationen
dc.subject.keywordsPerformanceen
dc.subject.keywordsClinical casesen
dc.subject.keywordsCo-evaluationen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.creator.twoCARLOTA LETICIA RODRIGUEZes_MX
dc.creator.threeNIKELL ESMERALDA ZARATE DEPRAECTes_MX
dc.creator.idtwoinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/396783-
dc.creator.idthreeinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/518309-
dc.description.abstractEnglishThe Faculty of Dentistry of the Autonomous University of Sinaloa (UAS, for its acronym in Spanish) implements an educational model based on integrated professional competencies, which involves a performance assessment based on criteria of quality, feedback, diversification of actors and moments, with related evaluation instruments. An investigation of quantitative approach, pre-experimental design, case study-like, of descriptive scope was carried out in order to test the Rubric to evaluate presentations of clinical cases as an instrument that guides quality in performance, from the co-evaluation and hetero-evaluation; comparisons were made per shift and gender. As a result, better grades were obtained when evaluating performance in the morning shift and in the female gender (hetero-evaluation), as well as in the evening shift and female gender (co-evaluation). The "Rubric to evaluate presentations of clinical cases" is a valid instrument to guide the quality in the performance of the students through the co-evaluation and hetero-evaluation.en
Appears in Collections:Revista Acta Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1689-Article Text-36408-1-10-20190207.pdf706.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.