Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorAngel E. González Lizardoes_MX
dc.date.accessioned2020-07-02T19:39:07Z-
dc.date.available2020-07-02T19:39:07Z-
dc.date.issued2012-02-03-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2111-
dc.description.abstractEste trabajo reporta los resultados de una experiencia interdisciplinaria de investigación para estudiantes de ingeniería, en el Laboratorio de Ingeniería de Plasma (PEL por sus siglas en inglés) de la Universidad Politécnica de Puerto Rico (UPPR). Los rasgos fuertes de esta experiencia y su relación con los resultados esperados por la Junta de Acreditación para Ingeniería y Tecnología (ABET por sus siglas en inglés) son destacados, y una descripción cualitativa de los resultados en términos de la ejecución de los estudiantes durante la experiencia y después de ella. Se presenta un ejemplo de las diferentes actividades realizadas por un equipo de estudiantes subgraduados y su relación con los resultados esperados por ABET. La experiencia de investigación en el PEL provee a los estudiantes con una oportunidad única para practicar la ingeniería antes de su graduación, a través de problemas reales, innovación, colaboración con otras instituciones, y presentación de su trabajo a audiencias de científicos e ingenieros.es_MX
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttp://www.actauniversitaria.ugto.mx/index.php/acta/article/view/121/107-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceActa Universitaria: Multidisciplinary Scientific Journal. Vol. 18, No.3 (2008)es_MX
dc.titleInterdisciplinary Research for Engineering Skills Developmentes_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/22es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/2204.10-
dc.subject.keywordsInterdisciplinaryen
dc.subject.keywordsUndergraduate researchen
dc.subject.keywordsEngineering educationen
dc.subject.keywordsABET (Accreditation Board for Engineering and Technology)en
dc.subject.keywordsPolytechnic University of Puerto Rico. Plasma Engineering Laboratoryen
dc.subject.keywordsInterdisciplinarioes_MX
dc.subject.keywordsInvestigación subgraduadaes_MX
dc.subject.keywordsEducacion en ingenieríaes_MX
dc.subject.keywordsABET (Junta de Acreditación para Ingeniería y Tecnología)es_MX
dc.subject.keywordsUniversidad Politécnica de Puerto Rico. Laboratorio de Ingeniería de Plasmaes_MX
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.description.abstractEnglishThis work reports the results of an ad hoc interdisciplinary research experience for undergraduate engineering students at the Plasma Engineering Laboratory (PEL) of the Polytechnic University of Puerto Rico (PUPR). The strong features of this experience and their relationship with Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) outcomes are pointed out, and a qualitative description of the results is discussed, in terms of the performance of the students during the experience and after it. An example of the different activities performed by a team of undergraduate students, and their relationship with the ABET outcomes is presented. The undergraduate research at the PEL provides the students with a unique opportunity to practice engineering before graduation through real life problems, innovation, collaboration with other institutions, and presentation of their work for engineering and scientific audiences.en
Appears in Collections:Revista Acta Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Interdisciplinary Research for Engineering Skills Development.pdf194.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.