Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorMAURICIO VALENCIA POSADASes_MX
dc.date.accessioned2020-06-27T20:04:44Z-
dc.date.available2020-06-27T20:04:44Z-
dc.date.issued2012-02-08-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/2092-
dc.description.abstractEl trabajo determinó algunos factores que inciden en el puntaje alcanzado en el Examen General de Egreso de la Licenciatura en Agronomía (EGEL-IA) por egresados de la Universidad de Guanajuato. Se empleó un diseño factorial, correlación de Spearman, análisis de regresión múltiple y comparación de medias de Tukey. Los varones con promedio en la carrera mayor a 8.2 y que sustentaron el EGEL–IA durante octubre del 2000 lograron los mayores puntajes. La correlación más alta fue el promedio de carrera con el número de materias reprobadas, mientras que en la regresión fueron el promedio de carrera y el año de examen. Por tanto, el puntaje alcanzado depende del género, el promedio de carrera, la preparatoria de procedencia, el mes y año de presentación del EGEL-IA / Gabriel Córdova Duarte, Mauricio Valencia Posadas y Elva Rosa Barbosa Jaramillo.es_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttp://www.actauniversitaria.ugto.mx/index.php/acta/article/view/160/138-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceActa Universitaria: Multidisciplinary Scientific Journal. Vol. 17, No.1 (2007)es_MX
dc.titleExamen General de Egreso de Licenciatura Agronómica: Determinantes del Puntajees_MX
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.creator.idinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/10906es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/5es_MX
dc.subject.keywordsEGEL-IA (Examen General de Egreso de la Licenciatura en Agronomía) - Puntajees_MX
dc.subject.keywordsFactores estudiantileses_MX
dc.subject.keywordsFactores escolareses_MX
dc.subject.keywordsIngeniero Agrónomo - Evaluación Académicaes_MX
dc.subject.keywordsEducación en Ciencias Agrícolas - Evaluación Académicaes_MX
dc.subject.keywordsGBDE (General Bachelor’s Degree Exam) - Scoreen
dc.subject.keywordsStudent-related factorsen
dc.subject.keywordsCollege-related factorsen
dc.subject.keywordsAgronomist Engineer - Academic evaluationen
dc.subject.keywordsAgricultural Science Education - Academic evaluationen
dc.subject.keywordsUniversidad de Guanajuato - Egresadoses_MX
dc.subject.keywordsUniversidad de Guanajuato - Graduatesen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.description.abstractEnglishThis research determined some factors which had an impact on the scores obtained on the General Bachelor’s Degree Exam (GBDE) applied to graduates from the University of Guanajuato. The statistical analysis was performed using a factorial analysis of variance, the Spearman correlation, multiple regression analysis, and Tukey’s range test. Results showed that male students who obtained a grade point average bigger than 8.2 at college and that took the general exam during October 2000, obtained the best test scores. The highest negative correlation was estimated between the grade point average obtained at college and the number of courses failed. According to the regression analysis, the most important variables were the grade point average obtained at college and the year they took the exam. The factors that had the greatest impact on GBDE scores were essentially gender, grade point average obtained at college, the high school attended, and the month and year the exam was taken.en
Appears in Collections:Revista Acta Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Examen General de Egreso de Licenciatura Agronómica_Determinantes del Puntaje.pdf222.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.