Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/1064
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es_MX |
dc.creator | JUAN JOSE RIVAUD MORAYTA | es_MX |
dc.date | 2012-02-09 | - |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T04:06:31Z | - |
dc.date.available | 2019-06-25T04:06:31Z | - |
dc.date.issued | 2012-02-09 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/1064 | - |
dc.description.abstract | El propósito de este trabajo es señalar las causas por las que en las licenciaturas de ingeniería cada vez se le asignan a las matemáticas más horas de clase y más cursos. Esta situación lejos de resolver algún problema relacionado con las matemáticas en ingeniería, lo que ha provocado es que se agudicen otros. Por último proponemos algunas medidas, que nos parece, ayudarían a cambiar esta situación. | es_MX |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language.iso | spa | es_MX |
dc.publisher | Universidad de Guanajuato | es_MX |
dc.relation | http://www.actauniversitaria.ugto.mx/index.php/acta/article/view/231 | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_MX |
dc.source | Acta Universitaria. Multidisciplinary Scientific Journal. Vol 14 No 3 (2004) | - |
dc.source | ISSN: 2007-9621 | - |
dc.title | La Enseñanza de las Matemáticas en las Escuelas de Ingeniería | es_MX |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_MX |
dc.creator.id | info:eu-repo/dai/mx/cvu/856 | es_MX |
dc.subject.cti | info:eu-repo/classification/cti/5 | es_MX |
dc.subject.keywords | La Enseñanza de las Matemáticas en las Escuelas de Ingeniería | es_MX |
dc.subject.keywords | Ingeniería | es_MX |
dc.subject.keywords | Enseñanza de matemáticas | es_MX |
dc.subject.keywords | Mathematics teaching | en |
dc.subject.keywords | Engineering | en |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_MX |
dc.description.abstractEnglish | The purpose at this paper is to point out some causes producing an increase in the number of courses and hour-classes devoted to mathematics in engineering schools. This increase,for from solving some problem related with engineering mathematics education, has worsened others. Heresome measures are proposed which,from our point of view, may help to improve this situation. | en |
Appears in Collections: | Revista Acta Universitaria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Juan Jose Rivaud Morayta.pdf | 89.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.