Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/10427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es_MX
dc.creatorERICK ACOSTA FLORESes_MX
dc.date.accessioned2024-03-06T03:03:27Z-
dc.date.available2024-03-06T03:03:27Z-
dc.date.issued2024-01-24-
dc.identifier.urihttp://repositorio.ugto.mx/handle/20.500.12059/10427-
dc.description.abstractEn este artículo se presentan resultados parciales de una investigación en proceso. En ella se analiza la forma en que los jóvenes universitarios del área técnica de la Universidad Veracruzana (UV) se informan sobre Educación Ambiental Energética (EAE) desde sus planes de estudio (PE). El objetivo de este trabajo es conocer la posible integración de la dimensión ambiental en educación energética en la estructura curricular. Se muestra aquí el análisis de contenido de ocho planes de estudio, donde se identificaron diversos segmentos relacionados con la EAE con base en las categorías sustantivas y formales definidas. En los hallazgos se muestra una fuerte intensión en cuanto a la introducción de la sustentabilidad; sin embargo, en algunos de los planes de estudio se detectaron contraposiciones con sesgo hacia una cultura extractivista.es_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad de Guanajuatoes_MX
dc.relationhttps://doi.org/10.15174/au.2024.3929es_MX
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.sourceActa Universitaria: Multidisciplinary Scientific Journal. Vol. 34 (2024)es_MX
dc.titleAnálisis de contenido sobre educación ambiental energética: Un acercamiento a planes de estudio de educación superiores_MX
dc.title.alternativeContent analysis on Energy Environmental Education: an approach to higher education curriculaen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_MX
dc.creator.idinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/380170es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/4es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/58es_MX
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/5801es_MX
dc.subject.keywordsEnergíaes_MX
dc.subject.keywordsSustentabilidades_MX
dc.subject.keywordsCambio climáticoes_MX
dc.subject.keywordsJóvenes universitarioses_MX
dc.subject.keywordsEnergyen
dc.subject.keywordsSustainabilityen
dc.subject.keywordsClimate changeen
dc.subject.keywordsUniversity studentsen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_MX
dc.creator.twoANA LUCIA MALDONADO GONZALEZes_MX
dc.creator.idtwoinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/40828es_MX
dc.description.abstractEnglishThis paper presents partial results of a research in progress. In it, the way in which university students from the technical area of the Universidad Veracruzana (UV) inform themselves about Energy Environmental Education (EEE) is studied. The objective of this work is to understand the possible integration of the environmental dimension in energy education in the curricular structure (CS). The content analysis of eight study plans is presented here, in which various segments related to EEE were identified based on defined substantive and formal categories. Findings show a strong intention regarding the introduction of sustainability; however, in some curriculums, counterpositions with a bias towards an extractivist culture were detected.en
Appears in Collections:Revista Acta Universitaria



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.